יום רביעי, 4 בינואר 2012

חופש הפרט והגוף

חופש הפרט.

אכן מושג שגור ויפה המשוגר מפי רבים כתרופת הפלא לחולאי האנושות.

חכמת הקבלה מגדירה יפה את מושג הפרט - גוף. ראש - מייצג את הכלל. הגוף, מייצג את הפרטיות, או הפרט.

בכל פרצוף ישנה בחינת ראש הפרצוף (ג"ר) ובחינת הגוף (ז"ת), כאשר הג"ר מייצגים את בחינת הרצון להשפיע ולהתחבר, ואילו הז"ת מייצגים את הרצונות הפרטיים, שנאמר כאן שגם הם חשובים ומוכרחים לקיום הפרצוף והעולם.

נבוא מכאן להבנה ברורה, כי אין באמת חופש לפרט.

שוב, ולא להבהל, אין חופש לפרט.

האם יעלה על דעתנו, שליד, או לרגל, או לכליה, יהיה חופש פעולה מצד עצמה? האם נסכים שמי מאברי הגוף, יפעל בניגוד לצורך הכלל, אותו מייצג הראש-השכל?

ונניח לרגע, כי קיים חופש הפרט, האם לפרט יש חופש לפגוע בכלל?

האם ייתכן, כי מאחורי הביטוי השגור, מסתתר לו בעצם רצון להפקרות, ולא רק לחופש?

מהו החופש האמיתי?

לימוד חכמת הקבלה מסדר את מחשבת האדם עפ"י החוקים הרוחניים העליונים שטבע הבורא גם בבריאה, למשל החוק שאומר:

"כל פרט כפוף לכלל בו הוא נמצא".

אם כך, האם באמת יש חופש לפרט?

2 תגובות:

  1. השאלה איזה חופש רוצים? חופש לעשות מה שבא לי? ומה עם העולם לא רוצה?

    השבמחק
  2. אז יש חופש לפרט? אין חופש?
    חופש לא אמור לבוא מבחירה?
    אז לרגל יש בחירה? היא בוחרת כל פעם לשמוע לראש?

    השבמחק