יום שישי, 27 בינואר 2012

בין הרצון האמיתי לדמיוני

ביסוד השבועי הרב אדם סיני מלמד אותנו לעשות מיון בסוגי הרצונות הקיימים בתוכנו ולהבדיל בין הרצונות האמתיים לדמיוניים.

מהו רצון אמתי? זהו שמקרב אותי לתכלית שלי כאדם. מהו רצון דמיוני? זהו כזה שאינו מקרב אותי לתכליתי או אפילו מרחיק אותי ממנה. לרוב אנו נוטים לפעול את הדמיוניים. עבודה של התגברות מוטלת עלינו למטרה זו.

לפניכם דו-שיח בין רצון דמיוני (רצון לשינה) לבין רצון אמתי (לקום ללמוד תורה):

השעה 3:20 לפנות בוקר (בחסידות אשלג מאמינים בלקום מוקדם וללמוד תורה). המכשיר הסלולרי מתעורר משנתו ויחד עמו הוא קורע אותי מהחלום המתוק.

רצון לקדושה: קדימה, צריך לקום. 10 דקות להתארגנות זריזה, ברכות השחר, הכנת כוס קפה ולהתחבר לשידור. יש שיעור ב"פרי חכם".

רצון לישון: עזוב אותך! אתמול הלכת לישון מאוחר עבר עלינו יום מתיש ועמוס. נישן עוד חצי שעה ואח"כ תקום. כ"כ נעים מתחת לשמיכה...

רצון לקדושה: נראה לך? אני אפסיד את השיעור בפרי חכם! אין מצב. אני קם!

רצון לישון: למה אתה כזה לחוץ על השיעור? תקרא את הסיכום ששולחים לך למייל וזהו. זה כמעט אותו דבר...

רצון לקדושה: אתמול שכנעת אותי עם התירוץ הזה ובסוף לא קראתי ולא נעליים. הפעם זה לא ילך לך.

רצון לטומאה: שמת לב שבזמן הזה שאנחנו מדברים כבר עברה רבע שעה? עדיף להירדם וזהו.

רצון לקדושה: מה!? אני לא מאמין! בסוף גם שום דבר לא יהיה לי. זהו אני קם. 'מודה אני לפניך...'

תגובה 1:

  1. ואוו, איזו מלחמה, ניתן למצוא כאלו רק אצל מי שבאמת קם בשעות לא נורמליות......
    חזק!!!!

    השבמחק