יום רביעי, 11 בינואר 2012

להיות לפיד ראש?

מי ראוי להיות ראש?

למי הזכות לומר, אני אהיה הראש, המנהיג, כולכם תלכו אחרי?

אנו לא עוסקים בפוליטיקאיות, או בעסקנות ח"ו, אנו מתלמידיו של בעל "הסולם" זצוק"ל, ומשכך, נפנה להבין מהי הבחינה הרוחנית של "ראש".

הגדרה - כותב בעה"ס בתלמוד עשר הספירות, כי ראש הוא בחינת "ממטה למעלה", היינו, שאני, מטה בחשיבות והעליון (הבורא ית'), הוא מעלה בחשיבות.

כמה אור וכמה שמחה צריכה להיות לאדם בהיותו מברר אמיתות נשגבות דרך חכמת הקבלה, ואינו מתבלבל מתעמולה כזו או אחרת של "מועמדים" לרגע.

מפרש רבנו, הרב אדם סיני שליט"א, כי מי שרוצה להיות ראש, צריך לדעת, שגם לו, יש משהו או מישהו, שהוא למעלה ממנו, שזו תכונת ה"ממטה למעלה".

אבל מי יכול להיות מעל המנהיג? ונניח, שהמנהיג הינו אדם לא דתי?

על כך נענה, כי ה"למעלה" יכול להתלבש בצורות שונות, למשל, האידאה, צריכה להיות מעל המנהיג. כמובן, שאנו בני האמונה, נאמר כי הקב"ה הוא בחינת הלמעלה של כל מנהיג. ייתכן שיהיה מנהיג אשר בחינת העליון שלו הוא אדם אחר, בעל שעור קומה רוחני (למשל בעל "הסולם").

וכאן אבחנה מייסרת. האם אותם הצצים, מוכנים לומר "אני ראש ואני פועל ממטה למעלה"? יש כאן מישהו מיכם שמסוגל לדמיין את אותם שרוצים להיות ראשים ומנהיגים מוציאים משפט כזה מפיהם?

לא נכליל, אבל נכליל ונאמר, כי כפי שהמציאות מוכיחה, כנראה שאלה אומרים לעצמם יום יום טרם יעלו על יצועם, אחרי שקרו קריאת שמע שעל המיטה - אני מעלה בחשיבות, ואין דבר שנמצא למעלה בחשיבות ממני.

כתלמידי בעה"ס, לא נסתפק במנטרה של "הם לא בסדר", אלא נקח הכל לעבודה פנימית, האם אנו, במקומנו, ראויים להוות ראש? האם אנו פועלים את בחינת ה"ממטה למעלה"?

ניר, הסולם

לפרטים, עניינים ולימוד עמוק של חכמת האמת
hasulama.site@gmail.com
hasulam.co.il

תגובה 1:

  1. ככה זה גם במדרגות, כמו שהרבה יותר קשה להיות מנהיג, ככה קשה לעלות ממטה למעלה, אבל ממעלה למטה, זה דיי קל, ככה קל להיות נגרר.
    אבל מה עם להתבטל, זה לא סוג של עבודה? למה זה לא קשה?

    השבמחק