יום ראשון, 29 באפריל 2012

כבוד ראש השב"כ וראש המוסד נגד כבוד ראש הממשלה ושר הבטחון


 לאחרונה, נחשפנו להתבטאויות של ראשי גופים גדולים שפרשו מתפקידם, והחלו לשפוך החוצה ביקורות נוקבות כלפי מי שעד לא מכבר היו הממונים עליהם מטעם הממשלה. בד"כ הופנתה הביקורת כלפי ראש הממשלה, ואולי גם שר הבטחון (ראה מקרה הרמטכ"ל). 

 אין לנו עסק או רצון לעסק בפוליטיקה או תככים, רק, כמו תמיד, ננסה להבין, מה המציאות הזו, שמתראית לנו מבחוץ, צריכה ללמד אותנו על פנימיותנו כפי שחכמת הקבלה מלמדת אותנו.

 המכנה המשותף להתקפות האלה, שלעיתים, מעבר לביקורת שהיא אולי עניינית, היו בעלות כיוון אישי, הוא חוסר בהתבטלות. אני מציע לכולם לשמוע את דברי הרב אדם סיני שליט"א כאן, בהתייחסו לרצח הרב אבוחצירא זצ"ל ואחד הדברים המרכזיים אליהם התייחס הרב, היה, החוסר בהתבטלות, ממנו סובל כל הדור הזה. 

 ההתבטלות, היא היא הכלי החזק ביותר, כנגד הגאווה (כפי שעבודה למעל הכלל, היא הכלי החזק כנגד האנוכיות), ובקל אפשר לראות היום, כמה כולנו לא מסוגלים להתבטל למי שמעלינו, בכל מסגרת שהיא. בשעור הנ"ל הרב נתן דוגמאות מאוד חזקות בהם הפרט אינו מוכן להתבטל למנהיג החילוני (רצח רבין ז"ל) או הדתי (רצח הרב אבוחצירא). אך, העניין נמצא גם במקומות הפשוטים ביותר - אדם עולה לאוטובוס - ולא באמת מוכן להתבטל אל הנהג, שכרגע, בסיטואציה הזו, הוא הוא המוביל, ועדיף לכולם, לתת לו להתרכז בהובלה. תארו לכם, שכל אחד מהנוסעים יגש לנהג וידרוש ממנו לנהוג על פי דעתו שלו!

 עכשיו, נוכל להסתכל פנימה, ולהבין, מה פתאום ראש השב"כ מתבטא בצורה כה תוקפנית נגד מי שהיה ה"בוס" שלו. לכן, כולנו צריכים להתחזק ולעבוד על נושא ההתבטלות, שהוא חשוב ומשמעותי בנפש האדם, וללא זאת, אין לאדם אפשרות להתקדם בעבודת הנפש שלו, כפי שמביא הזוהר הקדוש, שהיראה (התבטלות) היא השער לכל מצוות התורה, ומי שאינו פועל ביראה, לא מקיים באמת כלום. 

 להצטרפות לקבוצה שעובדת באמת על התבטלות, ללימוד עמוק ומקיף בנושאים כאלה
050-3143344 או hasulam.site@gmail.com

באהבה
דוד היימן
בית מדרש הסולם 



 

תגובה 1:

  1. הייתי מגיב לך תגובה תוקפנית, אבל כאן אתה הבוס, אז אני אתבטל לך.....
    מאמר יפה, טוב לראות כאלו דברים, בד"כ יש ביטויים של 'חופש הביטוי', זה בד"כ שטות, כי מהר מאוד מגיעים ל'חופש הביטוי' נגד הבורא, ואז אפשר גם להפוך את זה לכפירה מוחלטת....

    השבמחק