יום רביעי, 21 במרץ 2012

האם יש מישהו באולם שלא מאמין?

איש לא ענה.

כי אין דבר כזה. כל אחד מאיתנו מאמין. ללא האמונה, אדם לא היה יכול להתקיים אפילו רגע אחד.

הרב אדם סיני שליט"א אומר על כך כי אם אין אמונה, אין מה לעשות, ולאדם אין בכלל למה לקום בבוקר...

וברצינות, האם אנו יכולים לדמיין את חיינו ללא אמונה? למה שאתן למוכר במכולת 50 שקלים, אם אני לא מאמין לו שהוא יחזיר לי עודף?

ולמה שאני אעלה על אוטובוס או מונית, אם אני לא מאמין שהנהג, יודע לנהוג?

ואם חלילה חליתי, מדוע שאאמין לרופא שהוא אכן איש מקצוע ושהדיאגנוזה שלו אכן נכונה?

ואפילו אם חזרתי עם תינוק קטן וחמוד מבית החולים, איך אאמין שהוא באמת התינוק שלי, ולא של זוג הורים אחר??

מדוגמאות פופוליסטיות אלה ניתן להסיק (אבל ניתן גם לא..) שאנו אנשי אמונה. לא סתם שרים "אנחנו מאמינים בני מאמינים" בחתונות החילוניות ביותר היום...

עכשיו נותר ויכוח עתיק היומין, במה להאמין, האם אנו מאמינים כי יש סיבה ראשונית להכל, או שאין ח"ו.

אבל, אנחנו מאמינים, יש בנו כוח מולד להאמין.

בפעמים הבאות נרחיב הדיבור בעניין האמונה, מהי הגדרת האמונה על פי חכמת הקבלה, מהן ב' האמונות הראשוניות של האדם היהודי, מהי אמונה טפלה ועוד. נושא מרתק.

שלכם
יוני כהן
לפרטים נוספים
hasulam.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה