האדם לא חלק מהנשמה אלא חלק מכל הנשמה
כלומר אם תיקנתי את היד זה לא עזר רק לתיקון הפרטי של היד אלא לתיקון הכללי של כלל הידים הנמצאים בהתכללות בכל שאר האברים
לכן גם המצוות הם לא רק מתקנים את הפרט המסויים אליהם הם שיייכם אלא נותנים תרופה לכלל הקומה
כמו בתרופה יש תרופה מעוליה לכבד אבל מזיקה ללב וכיוצא בזה
אבל תרופה אמתית מלבד שעוזרת ומתקנת את הפרט היא גורמת לתיקון כללי בכלל הקומה
לא הבנתי לחלוטין, מה ההבדל בין הנשמה, לכל הנשמה, איפה זה מתבטא?
השבמחקואיך זה מתקשר לזה שהנשמה היא "חלק אלוה ממעל"?
מישהו?
השבמחקנשמה של מישהו?
מה?