יום שלישי, 8 בנובמבר 2011

חלק האדם והנשמה

האדם לא חלק מהנשמה אלא חלק מכל הנשמה
כלומר אם תיקנתי את היד זה לא עזר רק לתיקון הפרטי של היד אלא לתיקון הכללי של כלל הידים הנמצאים בהתכללות בכל שאר האברים
לכן גם המצוות הם לא רק מתקנים את הפרט המסויים אליהם הם שיייכם אלא נותנים תרופה לכלל הקומה
כמו בתרופה יש תרופה מעוליה לכבד אבל מזיקה ללב וכיוצא בזה
אבל תרופה אמתית מלבד שעוזרת ומתקנת את הפרט היא גורמת לתיקון כללי בכלל הקומה

2 תגובות:

  1. לא הבנתי לחלוטין, מה ההבדל בין הנשמה, לכל הנשמה, איפה זה מתבטא?
    ואיך זה מתקשר לזה שהנשמה היא "חלק אלוה ממעל"?

    השבמחק
  2. מישהו?
    נשמה של מישהו?
    מה?

    השבמחק