יום שני, 7 במאי 2012

מה אתה מחפש (2)


הנשמה זוהי הנקודה שחבויה בתוך האדם וצועקת ומבקשת ודורשת את חלקה בכל המשחק הזה של החיים.
מה היא מבקשת? את הקשר לה' היא מבקשת! לא את האור - הבורא אחראי לתת את האור, אך היא מבקשת את הצד שהיא צריכה לתת - את האהבה אליו.
לפעמים היא תבקש את הגדלת הכלי עצמו, כלומר תשכלל את הרצון שלה לאור -  אך כדי שיהיה לה על מה להכיל את האהבה. כי ע"י המתנה אפשר להחשיב יותר את נותן המתנה.
אבל אם יבוא אור מהבורא או לא - זה כבר עניין של הבורא עצמו.

לא עלי מוטלת העבודה לקבל את האור אלא עלי מוטלת בעיקר העבודה להגדיל את אהבת הבורא ואח"כ להגדיל גם את הכלים עצמם - אבל לתת את האור - זהו כבר תפקידו של הבורא, טוב שנסמוך עליו בעניין זה, את זה הוא הבטיח לנו כבר, את התענוג והאושר הנצחי הבורא מאד רוצה לתת לנו אך הוא מחכה שנבנה כלים מתוך אהבה אמיתית. כדי שיהיה קשר כנה, נכון, חם ואוהב בין הנברא לבין אביו שבשמים.


לשם צריך לכוון את כל חיינו, גם אם לא תמיד רואים איך ומה זה קשור לתשוקות הפנימיות שמתעוררות בנו לפעמים- צריך להאמין לרבותינו הקדושים ובמיוחד לאור כל מה שכתבו לנו גדולי החסידות, שבעצם כל הרעש הזה זוהי צעקת הנשמה שרוצה את הקשר למלכה.

אז מה נעשה? אהבת ה' זה הרי דבר כל כך רחוק ונראה כמעט בלתי ניתן להשגה, איך באמת נגיע לשם?
בשביל כל אחד מאיתנו המאמין בכך ורוצה להגיע לכך - נכתבה התורה הקדושה, על כל הוראותיה ודרכיה. זוהי הדרך היחידה להגיע לאהבת ה'. לשם כך יש לנו את חכמת הקבלה, שנותנת לנו את עיקרי האמונה בצורה פנימית, ומלמדת אותנו את הכללים הרוחניים הנצחיים איתם דרכם אפשר להכיר את דרכי הקב"ה.

עיקר דרכי התורה הם ג': ההתבטלות לחז"ל ולרבותינו הקדושים, אהבת ישראל ואהבת חברים והליכה בדרכי התורה הן מצד לימוד התורה והן מצד שמירה על ההלכות המצויים בה.

אבל כאן באתי לעמוד על הנקודה שנאמין ונדע שזה מה שנפשינו מחפשת - את הקשר האמיתי לה' ית'.
לשם צריכים להיות מכוונים כל משאות חיינו.
זוהי האמת - ולשם צריכה להיות מכוונת נפשינו.

להצטרפות לדרך אמיתית זו וללימוד בנושא – hasulam.co.il

באהבה
דוד ישי שמואל


תגובה 1:

  1. הרבה פעמים לא מרגישים את הרצון האמתי שלנו, טוב שכותבים כאלו דברים שיעוררו אותנו מדי פעם....

    השבמחק