יום רביעי, 9 במאי 2012

רשב"י - תן לנו עוד גשמיות רשב"י

הרב אדם סיני שליט"א בהדלקת המדורה המסורתית בל"ג בעומר תש"ע

בכל פעם מדהים לראות, כיצד מושכת אליה הילולת רבי שמעון במירון מאות אלפי מאמינים הגודשים את האתר הקדוש. 

בכל פעם מדהים לראות, איך אותם אנשים שניגשים במירון לרשב"י, בבקשה לעזרה או לרפואה או לסיוע, לא מוכנים ללמוד את תורתו, המיוצגת בספר הזוהר והפנימיות. 

זה פשוט פרדוקס. 

בואו נבין קצת מדברי הגמרא מה רשב"י מייצג, ומה עשו ממנו היום:

מובא במסכת שבת:
"ואמאי קרו ליה ראש המדברים בכל מקום? דיתבי רבי יהודה ורבי יוסי ורבי שמעון, ויתיב יהודה בן גרים גבייהו. פתח רבי יהודה ואמר: כמה נאים מעשיהן של אומה זו: תקנו שווקים, תקנו גשרים, תקנו מרחצאות. רבי יוסי שתק. נענה רבי שמעון בן יוחאי ואמר: כל מה שתקנו - לא תקנו אלא לצורך עצמן, תקנו שווקין - להושיב בהן זונות, מרחצאות - לעדן בהן עצמן, גשרים - ליטול מהן מכס. הלך יהודה בן גרים וסיפר דבריהם, ונשמעו למלכות. אמרו: יהודה שעילה - יתעלה, יוסי ששתק - יגלה לציפורי, שמעון שגינה - יהרג".
כלומר רואים אנו, כי רבי שמעון, אינו מאמין לרומאים בכך שהם מפארים ומשכללים את ארץ ישראל, כי כל מה שעושים, עושים למען עצמם!!!

רשב"י, מתנגד לדרך של רומא, שרומא מייצגת את צד אדום, צד עשיו, שרוצה לקבל לעצמו, צד האגו, ויוצא בצורה נחרצת נגד קבלה עצמית. כך גם כל כתבי הקבלה והפנימיות, מלאים במסרים, שעל האדם להגיע למדרגה של משפיע, נותן, אוהב חינם, עובד שלא על מנת לקבל פרס, עובד לשמה. 
וכיצד אדם יגיע למסרים אלו, אם לא מוכן לקרוא בזוהר, או לקרא בפנימיות התורה??
אז באים למירון, ורק מבקשים על עצמם. מבקשים, רשב"י תן לי עוד גשמיות. בעל הסולם אמר שאנו רואים שהילולא של רבי שמעון בר יוחאי, כל העולם בא. ורשב"י זועק הלוואי אותי עזבו ותורתי שמרו, היינו תעזבו אותי בשקט , ותתחילו ותלמדו תורתי שהיא פנימיות התורה וזוהר הקדוש, ובפרט כיום שהתגלה, ביאור השווה לכל איש מפי ספריו של בעל הסולם.

האם אתה מוכן להתחיל ללמוד זוהר ופנימיות בזכות רשב"י, או שאתה רוצה רק לקבל לעצמך?
צור קשר אם כן - 0503143333 או hasulam.site@gmail.com
בשמחת הילולת רשב"י ול"ג בעומר
ניר לפידות
רוקדים מסביב למדורה - קהילת הסולם

תגובה 1:

  1. נורא, אנשים רצים לרוחניות, ומבקשים ממנה גשמיות, ממש יוצא "עבד כי ימלוך, ושפחה כי תירש גבירתה", הופכים את הכול...

    השבמחק