יום רביעי, 22 בפברואר 2012

ונהפוך ונהפוך...

אז ראש חודש אדר הגיע ומה? מה כל הסיפור הזה של מרבין בשמחה?

מה, בכוח?

אז כרגיל במחוזותינו, הרב אדם סיני לא השאיר לנו מקום לטעויות ומיד ששקעה השמש נתן לנו: " למה משנכנס ולא כשנכנס?" "למה מרבין ולא מעמיקין?" וכו'...

בפורים אנחנו צריכם להפוך. לעשות היפוך.

מי שחושב שפסיכולוגיות גויות יכולות ללמד אותנו תורה שלא יתבלבל, הקב"ה מגלה לנו את המרגליות הטובות ביותר דרך לבושי הקליפה... אבל עלינו מוטל לגייר, לעשות תשובה.

רבנו הקדוש לא מותיר מקום לספק ומיד נותן סדר של זווג דהכאה (מושג בחכמת הקבלה).

מדהים, שימו לב: זיהוי,עצירה,דחייה ואמונה זה הכל... נושא נשוא מושא וקדימה לעבודה, מתעצבן מהילד? מרגיש מאויים מהאישה? לא מצליח לתקשר עם החבר? דימוי עצמי נמוך? לא מוצא עבודה/זווג/דרך/מטרה?... נגמרו התירוצים... מושלם/ת? עוד לא אחיי ואחיותיי יש עוד קצת אז קדימה להפוך את העולם.

יש חכמה גלויה יש סדרים של עבודה יש מקום לעשות את העבודה יש שאלות ותשובות לאותם שאלות לנו נותר רק להפוך. להפוך את המן למרדכי כמה פשוט כמה נפלא כמה הקב"ה אוהב אותנו.

אז חברים וחברות היהלומים מפוזרים על הרצפה חייבים להתאחד ולאסוף כל אחד ואחד אי אפשר לפספס הזדמנות כזו.

אז משנכנס (ללב האדם) סערת הנפש (חודש אדר מלשון אדרת שיער) שבאה מצד הגוף (שהוא עושה ריבוי- מרבין) מביאים אותה לאחדות (בשמחה – שמ ח"ה גי' 13 גי' אחד).

ושתהיה הפיכה נעימה.

שיהיה חודש שמחחח

דן

3 תגובות:

  1. עוד בעניין של פורים, מתוך אחד השיעורים שהרב דיבר על פורים:
    הרב אומר שבפורים זה הזמן שאפשר להגיע לתיקון השלם. ומה בעצם נותן את הכוח לאדם להגיע לתיקון השלם? - זה כמה האדם יכול להחזיק באמת.
    השמחה שצריכה להיות בפורים היא על בחינת היהודי שבתוכנו, שהיהודי יכול לנצח את מה שנראה כבלתי אפשרי לניצחון. היהודי הוא אמיתי ועקשן שלא מתפשר. היהודי יכול לקחת את הפרטיות ולהכניס למסגרת של קדושה. וזו השמחה הגדולה.

    השבמחק
  2. בעניין ההיפוך , נכון לראות שהתורה מדיוקת כל כך והכל נמצא בה . הרב כבר מזמן נתן כלים ברורים לבניית תגובה אמיתית ונכונה למקרים שקורים לנו לפעמים קל לנו לגשת ללבושים של הגויים שמראים לנו את מה שהתורה מדברת עליו כל הזמן. אך הדיוק הגדול של הרב, שאסור לסטות ממנו הוא , שהכל קשור לבורא וגם את ההיפוך אני לא עושה לטובת עצמי אלא לקשר שלי עם הבורא

    השבמחק
  3. חשוב לעשות היפוך נכון, לא כל דבר העבודה עליו היא רק בהיפוך, כדאי מאוד לשמוע את השיעורים של הרב בנושא....

    השבמחק